Kontrak.

Memperbaharui naratif Kontrak Sosial.

1. Sebagai persetujuan antara kaum untuk Merdeka Bersama2 pada tahun 1957 dahulu, beberapa persetujuan telah di capai dan persetujuan Itulah yang di namakan Kontrak Sosial.

2. Terdapat lebih 1 juta pendatang dari China dan India telah di bawa ke Malaya oleh British sebelum tahun 1957.

3. British tidak meminta izin terlebih dahulu dari orang Melayu sebelum membawa masuk buruh asing dari China dan India.

4. Orang Melayu tak tahu pun British merancang utk membawa masuk terlalu ramai buruh asing dari China dan India untuk menjadi hamba British di Tanah Melayu.

5. Tiba2 bila British melancarkan dasar dekolonisasi, iaitu dasar meninggalkan Negara jajahan yang telah tidak lagi ekonomikal di Asia, maka lebih 1 juta buruh asing di tinggalkan begitu saja oleh British kerana British tak mahu menanggung kos pengantaran balik mereka ke Negara asal.

6. Maka Tunku Abdul Rahman di paksa oleh British untuk terima juga pendatang asing utk Merdeka pada 1957.

7. Ini bermaksud bukan Melayu nak sangat terima pendatang sebagai warganegara.

8. Tetapi sebab dah takde pilihan lain, mereka dah beranak pinak kat Malaya.

9. Maka orang Melayu terpaksa memberikan juga taraf warganegara kepada semua keturunan pendatang.

10. Dan golongan pendatang pula harus terus bersetuju bahawa Islam adalah agama Persekutuan Malaya, bahasa Melayu adalah bahasa kebangsaan, Raja2 Melayu sebagai Ketua Negara dan orang Melayu memiliki hak keistimewaan dan keutamaan berbanding keturunan pendatang.

11. Bukan bermaksud pada 1957 baru Islam jadi agama Malaya, bahasa Melayu tiba2 jadi bahasa Negara, Raja2 Melayu Menjadi Ketua dan Melayu mempunyai kedudukan lebih istimewa berbanding pendatang.

12. Tak, lama sebelum 1957 lagi, Islam, bahasa Melayu, Raja2 Melayu dan keistimewaan Melayu ini adalah Amalan feudalisme di Tanah Melayu.

13. Sepertimana orang Melayu tiada pilihan memberikan kewarganegaraan kepada kaum pendatang, kaum pendatang juga tiada pilihan kalau nak terus tinggal di Malaya, kena hormat dan patuh adat resam dan budaya masyarakat asal di bumi yang kamu tu pang berteduh padanya.

14. Maka di muktamadkanlah persetujuan Kontrak Sosial ini di dokumen kan oleh Suruhanjaya Reid 1956 sebagai Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu 1957.

15. Maka terpaksa lah Kita Merdeka Bersama2 pada 1957 dulu.

16. Selepas 62 tahun, tiba2 keturunan kaum pendatang tak iktiraf Islam, Raja, Bahasa dan Hak Istimewa MELAYU.

17. OK boleh. Melayu juga Kini taknak iktiraf kewarganegaraan yg pernah di berikan kepada kamu dulu.

18. Berambus kamu keluar dari Tanah Melayu ni.

Ada berani???

Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
0129770412
11.10 am
Sentul

https://m.malaysiakini.com/news/497357

Seusai.

In Shaa Allah.

Assalamualaikum.

Salam dan Selawat.

Datuk tanam durian.

Alhamdullilah.

Yb Abc.

Assalamualaikum.

tetel xox kl

Alhamdullilah.

Ice Kacang 2020

Alhamdullilah.

ic0

Assalamualaikum.

Saya tolak dap.

Alhamdullilah..

1Malaysia boleh.

In shaa Allah.

Selawat pura pura.

Alhamdullilah.

Kobis yang encem.

Assalamualaikum. Smile. You are on candid camera.

Nfm.

Nasional fm.

The vaccine.

Alhamdullilah.

Pendemo upahan.

Alhamdullilah.

Dap musuh Malaysia.

Alhamdullilah.

goblox

Alhamdullilah.

Inilah cara kita.

Alhamdullilah.

ZEE 8910

Assalamalaikum.

warganegara express.

Assalamualaikum.

Tea Berry.

Assalamualaikum.

Donator terbesar.

Alhamdullilah.

Buai laju laju.

In shaa Allah.

Adiós Modi.

Good bye. Modi.

ML 5660

Alhamdullilah.

Antara 3 darjat.

Alhamdullilah.

IMDB.

I mahu dua bini.

Fuk dnaga.

In shaa Allah.

Petai.

1Malaysia tolak dap. In shaa Allah.

1000dinar

Assalamualaikum

I beg your pardon.

Alhamdullah.

AG houz.

A blog by AG.

Work hard and stay humble.

Bukan work hard and be proud peacock. In shaa Allah.

At 17.

Assalamualaikum.

Miss V.

Assalamua'laikum wrh wbrkth Perkongsian ilmu pagi ini *"Siapa yang tahu percakapannya menunjuk-nunjuk kadar amalannya, maka kurangkanlah percakapannya "* -Imam Malik- Wallahua'lam

Tanda Allah sayang.

Allah mudahkan kita melihat kebaikkan orang lain.

Tanda akhir zaman.

Orang yang jahat dipuji. Orang yang baik dikeji.

Z1

Assalamualaikum.

ZA 2384.

*_Saya harap anda akan membaca post ini sehingga habis... Saya menulis ini dengan airmata yang mengalir & anda juga akan merasa sebak setelah selesai membacanya._* Semasa saya bentangkan topik Dakwah Bil Mal iaitu cara berdakwah menggunakan amal kebajikan, saya bertanya adalah para peserta percaya akan janji Allah dan mereka jawab dengan penuh yakin YA!!! Saya keluarkan 2,000 Peso dan memasukkan ke dalam tabung dan mengajak mereka untuk turut melakukannya, dan kesemua mereka memasukkan 2,000 Peso sehingga ada yang mengorek duit syiling dalam poket mereka. Selepas mereka selesai, kami memberikan kejutan kepada mereka. Kami maklumkan kepada mereka bahawa Allah segerakan ganjaran kepada mereka di dunia. Kami akan memberikan kepada setiap peserta yang datang dari seluruh Colombia dan juga Venezuela, 50,000 Peso (USD20 = RM80) setiap seorang! 50,000 Peso x 45 peserta = 2,250,000 Peso! Ramai peserta yang tergamam, terkejut, ada yang menangis dan ada yang menggelengkan kepala kerana tidak percaya apa yang mereka baru sahaja dengar! Kemudian kami diajak bermesyuarat seketika dengan penganjur dan ketika dalam mesyuarat, kami sekali lagi terkejut! Ramai peserta yang tidak pernah makan 3 hidangan setiap hari dan ada yang meminjam wang untuk hadir bengkel dakwah dan tidur di masjid! Ketika Hermana Poala bercerita, beliau sebak & menangis dan tanpa saya sedari, air-mata saya juga turut mengalir! Poala juga sebak kerana selama ini mereka merasa terpinggir dan tiada siapa yang bantu mereka berdakwah di Colombia malahan ramai peserta yang skeptikal akan kehadiran & kemampuan kami memahami cabaran dakwah mereka serta adalah teknik dakwah kami akan berkesan. Namun, baru hari pertama dan beliau mengatakan beliau telah menerima banyak feedback yang sangat positif dari peserta. Akhirnya beliau merasakan mereka tidak keseroang cuma merasa sebak mengapa memerlukan sekumpulan Muslim jauh dari Malaysia untuk membantu mereka. Beliau menangis juga kerana beliau baru benar-benar yakin bahawa benarlah bahawa Muslim itu satu umat! Sebelum berangkat pulang ke tempat penginapan, seorang gadis duduk di anak tangga masjid. Saya menyapanya dengan bantuan penterjemah. Namanya Alexandria. Beliau menaiki bas selama dua hari dari Venezuela ke Bogotá dan membelanjakan hampir 120,000 Peso. Beliau sekadar memakan roti dan juga gula-gula untuk mengalas perut kerana kekurangan wang. Anda merasa kagum tentang info Alexandria setakat ini? Apa yang saya bakal kongsikan pada di perenggan bawah menyebabkan air-mata saya sekali lagi gugur! Beliau baru berusia 18 tahun dan Belum Muslim! Alexandria yang Belum Muslim sanggup berkorban, makan roti dan gula-gula untuk menghadiri bengkel dakwah dan mendalami Islam dengan perjalanan 2 hari dalam bas!!!! Allahuakbar... Setelah mendengar semua cerita ini, kami berbincang, kami memutuskan untuk tidak memberikan 20,000 Peso kepada setiap peserta! Kami sedang menimbangkan untuk memberikan kepada setiap peserta antara 250,000 - 3000,000 Peso ($91-$108 = RM357-RM421) setiap seorang! Jikalau ada yang merasakan saya menceritakan semua ini semata-mata demi meraikan simpati agar anda menyumbang, jangan lakukan apa-apa kerana kami tetap akan menyumbang dan membantu saudara kita di Amerika Latin dan seluruh dunia semampu kami! Jikalau anda percaya dan yakin sahabat mahu bersama kami melabur untuk akhirat kita dengan menyokong usaha dakwah dan kebajikan kami, sahabat boleh salurkan sumbangan dan zakat ke; MAYBANK ISLAMIC Pertubuhan Mualaf Berbilang Bangsa Kuala Lumpur Dan Selangor 5648 1052 0353 AFFIN ISLAMIC Kuala Lumpur And Selangor Multiracial Reverted Muslims 1065 8000 9580 CIMB ISLAMIC MRM Consultancy And Services 8600 38 9006 Sila WhatsApp slip atau maklumkan ke +010 8338 385. Bantu tularkan juga agar ianya memberikan manfaat kepada kita dan sahabat kita semua. Semoga Allah memberikan ganjaran yang setimpal kepada para peserta serta sahabat semua yang menyokong dakwah kami di seluruh dunia... https://www.facebook.com/FirdausWongMRM/posts/1513223695455278

Miskin.

Miskin ilmu ialah penyebab manusia menjadi kafir. Waallahu aklam.

14/4/1441. Hijrah.

Bersamaan 12/12/2019 Masehi. Alhamdullilah.

Geng rba buster.

In shaa Allah.

Now I am 70.

A blog by Travis Good 345.

Enough is enough.

22 bulan menderita sakit jiwa dan raga. Cukuplah sampai disitu saja. Enough is enough. Say no to ph and dap now and forever. In shaa Allah..

Pantai Minyak Beku.

Assalamualaikum.

Fakelook.

Allah berada dimana mana. Alhamdullilah.

Good mood.

Alhamdullilah.

Tolak berita palsu.

Tolong tolak dap, dong zong dan naga mata sepet sampai mereka mati. In Shaa Allah.

Assalamualaikum.

Alhamdullilah.

Create your website at WordPress.com
Get started